top of page
  • תמונת הסופר/תסא"ל (מיל') אורן האס

דברים שרואים משם רואים גם מכאן: לקחי אוסינט מאוקראינה והשתקפותם ב"בית וגן"


אחד ממאפייניו הייחודיים של המקצוע הצבאי הוא שלרוב בעל המלאכה אינו עוסק בו רוב הזמן. על כן יש חשיבות גדולה ללימוד המתרחש במלחמות, בעבר ובהווה, לטובת אתגרי העתיד. עליית תחום האוסינט המופרט – מהמלחמה באוקראינה ועד "בית וגן" בג'נין – כמקרה בוחן.

רכבים אזרחים מעטים נראו בכבישי הצפון, שעה ששיירת ענק של כלי רכב צבאיים נעה צפונה. מצלמת הרכב של אחד מאותם אזרחים שנע דרומה נטתה קלות לעבר הנתיב הנגדי, וצילמה את השיירה. זמן קצר אחר כך העלה אותו משתמש אלמוני את הסרטון לערוץ טלגרם, וממנו התגלגל חיש מהר אל הטוויטר.


ויכוח ער בין חשבונות שונים שעשו להם שם כמסקרים את המלחמה בלבנון מפריצתה הביא לזיהוי השיירה כחריגה בגודלה, ומאופיינת בכלי רכב לוגיסטיים. משתמש נוסף העלה צילום מסך של אפליקציית waze שהראתה פקקי תנועה בהמשך הדרך בכיוון צפון, בעוד המשתמש eyeon_war, המוּכר ברשת כבר סמכא בנושא הלווייני ולחבריו בניו דלהי כעו"ד חביב, הציג השוואה של צילומי לוויין מסחריים של אזור צאלים, והראה שמאגר כלי רכב דומים התרוקן. לוויכוח נוסף פוסט שהעלה חייל ישראלי לפייסבוק, ובו סיפר עד כמה הוא "נרגש להצטרף למאמץ סופסוף". ברקע נראו שתי משאיות ישנות.




8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

bottom of page